Whitepaper: het Markov-attributiemodel

Hoe kunt u data-gedreven meer uit uw budget halen?


Marcov-attributiemodel-cover.pngHet krijgen van een enkelvoudig beeld van de klant is een zeer belangrijke uitdaging binnen de e-commerce industrie. Door uw online marketingkanalen te beoordelen op hun rol in conversies ('conversie-attributie') kunt u namelijk de customer journey van uw klanten beter in kaart brengen. Bovendien kunnen marketingbudgetten beter verdeeld worden met deze kennis.  

Er bestaan diverse marketing-attributiemodellen, waarvan de meesten de eindwaarde van een marketingkanaal baseren op de eerste- of laatste klik in de customer journey. Het Markov-attributiemodel doet dit echter anders; ook andere rollen van het kanaal worden meegeteld in het bepalen van de eindwaarde. 

Bent u toe aan een verdiepingsslag in uw conversie-attributie? Ontdek in deze whitepaper of dit attributiemodel interessant is voor uw online marketingstrategie!

 

Wat vindt u in deze whitepaper?

rondje1.pngEen toelichting op de standaard conversie-attributiemodellen en hun beperkingen

rondje2.pngToelichting op het Markov-attributiemodel

 

rondje3.png

Tips voor het toepassen van dit model op uw eigen kanalen

rondje4.png

Uitleg hoe u de resultaten van het Markov-model vertaalt naar een gepast budget per online marketingkanaal

-Preview pagina 4-

Markovpag4.png

-Preview pagina 6-

markovpag6.png