[Webinar] Verbeter uw conversie en UX dankzij usability onderzoek

IMG_8812

Als uw bezoekers de producten niet kunnen vinden in uw webshop, dan kopen ze niet bij u. Klinkt logisch, maar het gaat regelmatig fout bij webshops.  Een usability-onderzoek toont snel aan waar je de klantreis in de webshop kunt optimaliseren. In deze webinar laat onze usability-expert Danny daarom zien hoe u een usability-onderzoek aanpakt.

 

 

Waarom een usability-onderzoek?

Met een usability-onderzoek ontdekt u hoe gebruiksvriendelijk uw webwinkel is. Het betekent niet dat u mensen in het wilde weg laat klikken in uw webshop. En het is ook niet iets wat u er even bij doet. Tevens is het ook niet gericht op techniek en u achterhaalt ook niet alleen maar meningen.

Wat is usability-onderzoek dan wel? Het is gedegen onderzoek dat is gericht op het gebruik van uw webwinkel. U moet het goed plannen en uitvoeren zodat u de meest kwalitatieve data verzamelt. Alleen door een goede aanpak, ontvangt u eerlijke en juiste feedback. In deze webinar legt ISM'er Danny daarom de aanpak stapsgewijs uit. 

Tijdens zijn webinar vertelt Danny de aanpak die wij bij ISM eCompany zelf in ons usability lab hanteren. Hij deelt waardevolle inzichten en laat aan de hand van veel voorbeelden zien hoe u inzichten vertaalt naar praktische oplossingen.

De webinar is op donderdag 7 maart om 14.30 uur.  

 

In 60 minuten leert u:

  • Hoe u data verzamelt en analyseert
  • Hoe u de juiste KPI's opstelt voor het usability onderzoek
  • Hoe u obstakels in uw webshop herkent waardoor klanten niet bij u kopen
  • Het stappenplan van een tradioneel usability-onderzoek

 

Praktische informatie: 

  • Waar: online, dus achter uw bureau
  • Datum: donderdag 7 maart
  • Tijd: van 14.30 – 15.30 uur
  • Voor wie: e-commercemanagers en marketeers werkzaam bij een retailorganisatie of merkfabrikant
  • Taal: deze webinar geven we in het Nederlands
  • Aanmelden: formulier op deze pagina


Spreker

Dnany Loeffen_siteDanny Loeffen, Usability, Conversie & Webanalytics Consultant

Danny is specialist op het gebied van onder andere uit het uitzetten van- en adviseren op het gebied van full-service conversie-optimalisatie trajecten. Ten grondslag hieraan ligt het volledig doormeten van bezoekersgedrag (Google Analytics & Google Tag Manager), diepgaande data-analyses, onsite klantfeedback, gebruikersonderzoeken, heatmapping en een bak aan ervaring. Dit alles draagt bij aan gefundeerde hypothesen ten behoeve van A/B-testen of direct doorvoeren van verbeteringen op het gebied van usability en persuasion.