Masterclass SEO op 6 juni 

6 juni 2019 | Van Nelle Fabriek te Rotterdam

SEO - Internet Concept Magnifying Glass with SEO and Growth Chart Icon on Old Paper with Red Vertical Line Background..jpeg

Waarom bereikt u niet die felbegeerde topposities in relevante zoekresultaten? Het antwoord bestaat uit meerdere onderdelen. In deze compleet vernieuwede masterclass gaan we  daarom in op linkbuilding, data en dashboarding en YouTube. Kortom: deze masterclass zit vol concrete handvatten die u helpen succesvol te zijn met SEO.

 

 

Na de masterclass:

  • Weet u hoe u een succesvolle linkbuilding-strategie opzet
  • Kunt u linkbuilding in de praktijk brengen
  • Weet u hoe betere posities in de zoekresultaten bereikt met YouTube
  • Kunt u dashboards realiseren waarmee u uw SEO-succes monitort
  • Kunt een realistische SEO-doelstelling bepalen
  • Weet u alles over het best bewaarde SEO-geheim: lokale SEO

 

Deze masterclass is perfect als u:

  • Werkzaam bent bij een (online) retailer, merkfabrikant of groothandel
  • Houdt van praktische tips die u direct kunt toepassen
  • Niet verder komt met uw linkbuildingstrategie
  • Uw SEO-team optimaal wil laten presteren

Let op:

  • Deze masterclass is alleen voor e-commercemanagers, CEO's, CMO's, SEO-specialisten en marketeers die werken bij online retailers, merkfabrikanten en/of groothandels
  • We geven alle sessies in het Nederlands  

Programma op 6 juni 

10.30 - 11.00 uur    Inloop
11.00 - 11.15 uur   Opening
11.15 - 11.45 uur   Linkbuilding – I’ve got your back(link)
11.45 - 12.15 uur   5 praktische tips voor het efficiënt omgaan met linkwaarde
12.15 - 12.30 uur    Zo bereikt u hogere posities in Google met YouTube en video-SEO
12.30 - 13.15 uur   Pauze met gezonde lunch
13.15 - 13.45 uur   Zo ontdekt u SEO-kansen uit data
13.45 - 14.00 uur   Hoe bepaalt u een goede SEO-doelstelling?
14.00 - 14.30 uur   Lokale SEO: de meest ondergewaardeerde strategie
14.30 - 14.45 uur   Afsluiting

 

Locatie

Van Nelleweg 1
3044 BC Rotterdam


Sprekers

 

Linkbuilding – I’ve got your back(link)

Linkbuilding is een onmisbaar element in een strategie die zich richt op het verkrijgen van meer verkeer uit organische zoekresultaten. Waarom hebben backlinks veel invloed op organische posities in Google? En hoe begint u met linkbuilding zodat u continu succes heeft? De presentatie behandelt theorie en gaat in op de uitvoering van verschillende linkbuildingstrategieën.

Giel van Balen_siteGiel van Balen, SEO Consultant

Giel is graag bezig met het analyseren van data om zo de klantreis nóg persoonlijker en meer rendabel te maken. Tegenwoordig vanuit een SEO-standpunt, maar voorheen ook vanuit CRO-perspectief. Dit doet hij voor uiteenlopende consumenten bij klanten als Mobiel.nl, Primera en Oger.  

 

 

 

 

 

5 praktische tips voor het efficiënt omgaan met linkwaarde

 
Veel bedrijven steken veel tijd en geld in linkbuilding met als reden om extra linkwaarde te sturen naar hun webshop. Vervolgens gaan ze binnen de webshop niet efficiënt om met de verkregen linkwaarde, waardoor ze niet het maximale uit hun linkbuildingactiviteiten halen. Henne brengt daar verandering in! Hij 
 
Henne Bloem_siteHenne Bloem, SEO Consultant

Structuur, daar houdt SEO-consultant Henne van. U ziet dit terug in al zijn SEO-trajecten. Hij geeft advies op de vier SEO-pijlers techniek, content, linkbuilding en UX (user experience) aan onder andere retailers als Van den Assem, Intersport en CASA Shops.

 
 
 
 
 
 
 

Zo bereikt u hogere posities in Google met YouTube en video-SEO

Steeds geeft Google in de organische zoekresultaten video's als optie weer. Maar is het belangrijk voor uw SEO-strategie om video te adopteren? En zo ja, waarop moet u zich richten? Welke rol speelt YouTube? Dit soort vragen beantwoordt Marissa in deze sessie.
 

Marissa van der Vliet_siteMarissa van der Vliet, SEO Consultant

Passie voor content heeft Marissa zeker. Binnen het vakgebied SEO houdt ze zich dan ook graag bezig met alles wat betrekking heeft op content zoals copywriting, afbeelding-SEO en video SEO. Fun fact: Marissa is haar eigen boek aan het schrijven.

 
 
 
 
 
 
 

Zo ontdekt u SEO-kansen uit data

De blogs met daarin de opmerking dat data goud zijn, ziet u waarschijnlijk continu voorbijkomen. Toch gebruiken weinig retailers, merkfabrikanten en groothandels data voor het ontdekken van SEO-kansen. En als ze dit pogen te doen, dan weten ze niet hoe ze de data moeten vertalen naar concrete acties. Jens vertelt in deze sessie daarom hoe u databronnen gebruikt voor het ontwikkelen van dashboards die u meer inzicht geven. En hij vertelt hoe u de inzichten vertaalt naar concrete actiepunten voor SEO.  
 

Jens Olsthoorn_siteJens Olsthoorn, SEO Consultant

Jens is een ervaren SEO Consultant met een voorliefde voor data en techniek. Binnen ISM eCompany werkt hij als consultant voor klanten als Sunny Cars, Lobbes en Straluma. Daarnaast is hij ook verantwoordelijk voor innovatieve projecten, zoals de ontwikkeling van een Search-Query dashboard en SEO KPI-dashboard waarmee onze klanten meer inzicht en resultaat uit SEO-data halen. Ook adviseert Jens webshops met technische SEO-problemen en deelt hij zijn kennis regelmatig in zijn blogs op onze website.

 
 
 
 

Hoe bepaalt u een goede SEO-doelstelling?

Veel e-commercemanagers en SEO-marketeers vinden het ieder jaar formuleren van een goede SEO-doelstelling zeer uitdagend. Zo eisen directies vaak hoge groeicijfers en willen ze alle resultaten doorrekenen in omzet, maar zijn de gestelde eisen ook daadwerkelijk realistisch voor de SEO-doelstelling? In deze presentatie deelt Kees een stapppenplan zodat u tot een ambitieuze doch realistische doelstelling kunt bepalen.

Kees Beckeringh_site
Kees Beckeringh, Consultant SEO & Online Marketingstrategie

Kees is 8 jaar werkzaam als online marketingconsultant waarbij zijn focus sinds de start op SEO ligt. Hij heeft gewerkt voor klanten als Lucardi, Heuts en Intersport en geeft regelmatig webinars of spreekt events zoals de Webwinkel Vakdagen.

Binnen ISM eCompany heeft Kees een dubbelrol. Naast SEO-consultant is hij ook online marketingstrateeg waarbij hij klanten adviseert in het optimaal inzetten van hun kanalen. 

 

 


Lokale SEO: het best bewaarde SEO-geheim onthult! 

In de laatste sessie van de masterclass SEO onthult Kees een tactiek die zeer weinig retailers, merkfabrikanten en groothandels toepassen, terwijl u er wel veel impact mee kunt maken. Kees vertelt over hoe u de impact en de waarde inschat van lokale SEO. Zo toont hij onder andere aan hoe u Google MyBusiness hiervoor strategisch inzet en welke KPI's essentieel zijn om te monitoren. 

Kees Beckeringh_site

Kees Beckeringh, Consultant SEO & Online Marketingstrategie

Kees is 8 jaar werkzaam als online marketingconsultant waarbij zijn focus sinds de start op SEO ligt. Hij heeft gewerkt voor klanten als Lucardi, Heuts en Intersport en geeft regelmatig webinars of spreekt events zoals de Webwinkel Vakdagen.

Binnen ISM eCompany heeft Kees een dubbelrol. Naast SEO-consultant is hij ook online marketingstrateeg waarbij hij klanten adviseert in het optimaal inzetten van hun kanalen.