Masterclass e-mailmarketing op 28 maart

28 maart 2019 | Van Nelle Fabriek te Rotterdam

Masterclass_email_20180927

Tijdens deze e-mailmarketing masterclass gaan we in op relevante en actuele aspecten van e-mailmarketing: automatische campagnes, A/B-testen en personalisatie. Het allerbelangrijkste is echter dat we u laten zien hoe u van uw e-mailmarketing een continu optimalisatie-traject maakt waarin al deze aspecten een hoofdrol spelen.

Onze drie e-mailmarketingspecialisten laten u zien hoe u dit ook daadwerkelijk in de praktijk kunt toepassen en wat voor resultaat dit oplevert. Kortom een dag vol concrete handvatten die u helpen succesvol te zijn met e-mailmarketing.

 

Na de masterclass:

  • Weet u hoe u van e-mailmarketing een continu optimalisatieproces maakt 
  • Weet u waar u moet beginnen met het optimaliseren van uw e-mailmarketing
  • Weet u waar u op moet letten bij A/B-testen binnen e-mail

 

Deze masterclass is perfect als u:

  • Werkzaam bent bij een (online) retailer, merk of groothandel
  • Houdt van praktische tips die u direct kunt toepassen
  • Uw e-mailmarketing optimaal wil inzetten

Let op:

  • Deze masterclass is alleen voor e-commercemanagers, CEO's, CMO's en marketeers die werken bij retailers, merkfabrikanten en/of groothandels.
  • Alle sessies worden gegeven in het Nederlands.  

Programma op 28 maart

10.30 - 11.00 uur    Inloop
11.00 - 11.15 uur   Opening 
11.15 - 12.00 uur   Boost de conversie van uw e-mailcampagnes
12.00 - 12.30 uur   Succesvol A/B-testen in e-mailmarketing
12.30 - 13.15 uur    Pauze met lunch!
13.15 - 13.45 uur   Een succesvolle integratie tussen e-mailmarketing en social media advertising
13.45 - 14.15 uur   Vanuit een 360° klantprofiel naar een gepersonaliseerde customer journey
14.15 - 14.30 uur   Afsluiting

 

Locatie

Van Nelleweg 1
3044 BC Rotterdam


Sprekers

Boost de conversie van uw e-mailmarketingactiviteiten
U haalt niet het maximale uit e-mailmarketing als u enkel een nieuwsbrief verstuurt. Tevens is e-mailmarketing geen eenmalig project. Het is een proces waarin u doorlopend met de juiste analyses de resultaten optimaliseert om structureel de omzet uit uw e-mailmarketingactiviteiten te vergroten. We vertellen u waarom u aan de slag moet met automatische campagnes, welke KPI's essentieel zijn en welke analyses u helpen bij het ontdekken van pijnpunten in al uw e-mailmarketingactiviteiten.
 
Michelle Brinkhuis_site
Michelle Brinkhuis, E-mailmarketing & Marketing Automation Consultant

Michelle is e-mailmarketeer bij ISM eCompany. In haar rol helpt zij retailers en merken met het uitdenken van de ideale e-mail mareketing strategie. Met ruim 8 jaar ervaring is zij in staat om klanten met alle aspecten van e-mail marketing te begeleiden en te helpen om dit kanaal zo optimaal mogelijk in te zetten.
 
 
 

 
 
 

Succesvol A/B-testen in e-mailmarketing
A/B-testen is de ideale manier om datagedreven beslissingen te maken. Als u het nog niet doet, dan laat u een grote kans liggen om meer omzet te realiseren. Juist in e-mailmarketing is A/B-testen heel waardevol. Maar waarom is dat precies en hoe pakt u het aan? ISM'er Monique laat dat aan de hand van concrete voorbeelden zien. Zo kunt u zelf met een dosis inspiratie direct aan de slag.
 

Monique Zwanenburg, E-mailmarketing Consultant Monique Zwanenburg_site

Monique heeft brede kennis van online marketing, maar loopt vooral warm voor e-mailmarketing. Het biedt namelijk veel mogelijkheden waarin ze haar creativiteit kwijt kan. Ook zijn de resultaten snel en goed meetbaar, zodat ze volop kansen kan spotten en benutten. Alles om de juiste mix van content, personalisatie en timing te ontdekken. Dit doet ze onder andere voor Zinzi, Riverdale en Fietsenwinkel.nl.    

 
 
  
 
Een succesvolle integratie tussen e-mailmarketing en social media advertising
Het integreren van e-mail en social media levert voordelen op voor beide kanalen. Denk aan het uitwisselen van data zodat de campagnes via beide kanalen beter worden en daardoor meer leads generen. Toch passen weinig (online) retailers of merken dit toe. Als u wel uw e-maildatabase wilt laten groeien en Facebook-advertenties wilt die opvallen, relevant zijn en resultaten opleveren, dan is deze sessie van Alain een must om te volgen.   
 
Alain van den DonkAlain van den Donk, Social Advertising Consultant

Alain is social advertising consultant bij ISM eCompany, met ruim twee jaar ervaring in social media advertising via kanalen als Facebook, Instagram en LinkedIn. Door het opzetten van gelaagde campagnes weet hij hoe je met social media een verschil kan maken in iedere stap van de customer journey. Dankzij data gedreven werken leert hij wat werkt voor uw merk en zorgt hij voor blijvende verbetering van de performance van uw campagnes. Klaar om uw social media advertising naar een nieuw niveau te tillen?
 
 
 
 
Vanuit een 360° klantprofiel naar een gepersonaliseerde customer journey
Zonder centraal klantbeeld kunt u niet personaliseren. Op een laagdrempelige manier legt Siebren uit hoe u vanuit losse online marketingkanalen 360° klantprofielen creërt en hoe u deze inzichten omzet naar  personalisaties in de gehele klantreis. Siebren laat zien wat personalisatie oplevert en geeft tips om zelf aan de slag te gaan.
 
Siebren van Bruggen_siteSiebren van Bruggen, Team Lead Marketing Intelligence

Siebren is gefascineerd door het gedrag van consumenten en de toenemende mogelijkheden voor ecommerce om dit gedrag met data in kaart te brengen. Met zijn team achterhaalt hij dagelijks inzichten uit data om daar mee customer journeys te optimaliseren en te personaliseren. Als Team Lead Marketing Intelligence is hij bij ISM verantwoordelijk voor het opzetten en uitdragen van de Marketing Intelligence strategie.