Masterclass e-mailmarketing op 27 september

27 september 2018 | Van Nelle Fabriek te Rotterdam

Masterclass_email_20180927

Tijdens deze e-mailmarketing masterclass gaan we in op relevante en actuele aspecten van e-mailmarketing: data, psychologie, automatische campagnes, A/B-testen en personalisatie. Het allerbelangrijkste is echter dat we u laten zien hoe u van uw e-mailmarketing een continu optimalisatie-traject maakt waarin al deze aspecten een hoofdrol spelen.

Samen met partner Copernica laten we u zien hoe we dit ook daadwerkelijk in de praktijk toepassen en wat voor resultaat dit oplevert. Kortom een dag vol concrete handvatten die u helpen succesvol te zijn met e-mailmarketing.

 

Na de masterclass:

  • Weet u hoe u van e-mailmarketing een continu optimalisatieproces maakt 
  • Weet u waar u moet beginnen met het optimaliseren van uw e-mailmarketing
  • Weet u waar u op moet letten bij A/B-testen binnen e-mail
  • Weet u alle mogelijkheden van het optimaliseren van uw e-mails op basis van data en psychologie

 

Deze masterclass is perfect als u:

  • Werkzaam bent bij een (online) retailer of merk
  • Houdt van praktische tips die u direct kunt toepassen
  • Uw e-mailmarketing optimaal wil inzetten

Let op:

  • Deze masterclass is alleen voor e-commercemanagers, CEO's, CMO's en marketeers die werken bij een B2C-retailer of B2C-merk. 
  • Alle sessies worden gegeven in het Nederlands.  

Programma op 27 september

10.15 - 10.45 uur    Inloop
10.45 - 11.00 uur   Opening 
11.00 - 11.30 uur   Boost in 4 stappen de conversie van uw e-mailmarketingactiviteiten
11.30 - 12.00 uur   Partnercase Copernica: de kracht van e-mail
12.00 - 12.45 uur    Pauze met lunch!
12.45 - 13.15 uur   Succesvol A/B-testen in e-mailmarketing
13.15 - 13.45 uur   Hoe u uw data gebruikt om uw klanten te leren kennen
13.45 - 14.00 uur   Korte pauze
14.00 - 14.45 uur   Data en psychologie: zo verdubbelt u de conversie van uw e-mailcampagnes!
14.45 - 15.00 uur   Afsluiting 

 

Locatie

Van Nelleweg 1
3044 BC Rotterdam


Sprekers

Boost in 4 stappen de conversie van uw e-mailmarketingactiviteiten
U haalt niet het maximale uit e-mailmarketing als u enkel een nieuwsbrief verstuurt. Tevens is e-mailmarketing geen eenmalig project. Het is een proces waarin u doorlopend met de juiste analyses de resultaten optimaliseert om structureel de omzet uit uw e-mailmarketingactiviteiten te vergroten. We vertellen u waarom u aan de slag moet met automatische campagnes, welke KPI's essentieel zijn en welke analyses u helpen bij het ontdekken van pijnpunten in al uw e-mailmarketingactiviteiten.
 
Michelle Brinkhuis_site
Michelle Brinkhuis, E-mailmarketing & Marketing Automation Consultant
 
Michelle is e-mailmarketeer bij ISM eCompany. In haar rol helpt zij retailers en merken met het uitdenken van de ideale e-mail mareketing strategie. Met ruim 8 jaar ervaring is zij in staat om klanten met alle aspecten van e-mail marketing te begeleiden en te helpen om dit kanaal zo optimaal mogelijk in te zetten.
 
 
 

 
 
 
De kracht van e-mail
Als het gaat om conversie is er geen middel zo krachtig als e-mail. In deze presentatie wordt uw kennis over e-mail getest en wordt besproken waarom e-mail na al die jaren nog steeds een van de meest effectieve marketingkanalen is. Aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden vertelt Olivier waar u op moet letten bij het toepassen van uw e-mailmarketing.
Olivier Francken_Copernica

Olivier Francken is Accountmanager bij Copernica, leverancier van de e-mailmarketingoplossingen Copernica Marketing Software, MailerQ en SMTPeter. Hij schrijft over de laatste ontwikkelingen in zijn vakgebied voor onder andere Emerce, Marketingfacts en Twinkle.

 
 
 
 
 
 
 
 

Succesvol A/B-testen in e-mailmarketing
A/B-testen is de ideale manier om datagedreven beslissingen te maken. Als u het nog niet doet, dan laat u een grote kans liggen om meer omzet te realiseren. Juist in e-mailmarketing is A/B-testen heel waardevol. Maar waarom is dat precies en hoe pakt u het aan? In deze sessie vertelt Monique hierover, aan de hand van concrete voorbeelden. Zo kunt u zelf met een dosis inspiratie direct aan de slag.
 

Monique Zwanenburg, E-mailmarketing Consultant Monique Zwanenburg_site

Monique heeft brede kennis van online marketing, maar loopt vooral warm voor e-mailmarketing. Het biedt namelijk veel mogelijkheden waarin ze haar creativiteit kwijt kan. Ook zijn de resultaten snel en goed meetbaar, zodat ze volop kansen kan spotten en benutten. Alles om de juiste mix van content, personalisatie en timing te ontdekken. Dit doet ze onder andere voor Zinzi, Riverdale en Fietsenwinkel.nl.    

 
 
  
 
 
Hoe u uw data gebruikt om uw klanten te leren kennen
Stop met het het denken in losse online marketing kanalen en start met het optimaliseren en personaliseren van de customer journey. Op een laagdrempelige manier legt Siebren uit hoe u inzichten uit uw klantdata haalt en deze inzichten omzet naar concrete acties voor uw klant over al uw (online) marketing kanalen.
 
Siebren van Bruggen_siteSiebren van Bruggen, Team Lead Marketing Intelligence

Siebren is gefascineerd door het gedrag van consumenten en de toenemende mogelijkheden voor ecommerce om dit gedrag met data in kaart te brengen. Met zijn team achterhaalt hij dagelijks inzichten uit data om daar mee customer journeys te optimaliseren en te personaliseren. Als Team Lead Marketing Intelligence is hij bij ISM verantwoordelijk voor het opzetten en uitdragen van de Marketing Intelligence strategie.
 
 
 
 

Data en psychologie: zo verdubbelt u de conversie van uw e-mailcampagnes!
U bent ervan overtuigd dat uw e-mailtemplate de beste is. Dat ontvangers uw e-mail moeten openen en op uw e-mail moeten klikken. En niet die van uw concurrent. Maar hoe overtuigt u een e-mailontvanger hiervan met ‘slechts’ wat beeld en tekst? Het antwoord op deze vraag ligt in de principes van ‘online persuasion’. Deze principes zijn gebaseerd op vele psychologische onderzoeken om bezoekers online te overtuigen. Waarom deze verleidingstechnieken zo goed werken en hoe u ze kunt toepassen op uw eigen e-mailcampagnes,  legt conversie-optimalisatie specialist Jurjen Jongejan u in een flitsende presentatie haarfijn uit.

Jurjen Jongejan_site
Jurjen Jongejan, Online Marketing Director
 
Jurjen is manager, spreker, blogger, maar vooral: conversie-optimalisatie specialist. Hij heeft ruim 15 jaar ervaring in conversie-optimalisatie. Hij helpt (online) retailers en merken om de conversie structureel te verhogen. 
Jurjen richtte bij ISM de online marketingafdeling op en geeft als Online Marketing Director leiding aan een team van ruim 40 e-Commerce marketeers.