Masterclass conversie-optimalisatie op 9 mei

9 mei 2019 | Van Nelle Fabriek te Rotterdam

Waarom heeft de ene webshop een conversie van 4 procent en de andere webshop in dezelfde sector slechts een conversie van 1 procent? Dat verschil leert u tijdens de masterclass op donderdag 9 mei aan de hand van diverse theorieën, methodieken en conversietools.

 

 

Tijdens deze masterclass wordt u meegenomen in het totale conversie-optimalisatieproces. De nadruk ligt op de praktische toepassing: gedurende de masterclass leert u een doeltreffend stappenplan, waarmee u de conversie in uw webshop stap voor stap kunt optimaliseren.

Er is veel aandacht voor inspirerende cases, concrete conversietips en voorbeelden uit de praktijk. Neem deel aan deze masterclass en boost uw online conversie!

Deze masterclass werd eerder beoordeeld met een 8.2! 

 

Na de masterclass:

  • Weet u de definitie en verschillende vormen van conversie binnen een webshop
  • Weet u exact wat nodig is om de conversie van uw webshop te verhogen
  • Heeft u een overzicht van verschillende (gratis) tools die bij conversieverhoging kunnen worden ingezet 
  • Is duidelijk welke stappen u moet doorlopen voor succesvolle conversie-optimalisatie  
  • Weet u welke onderdelen van een webshop de grootste impact op de conversie hebben

 

Deze masterclass is perfect als u:

  • Werkzaam bent bij een (online) retailer, merk of groothandel
  • Houdt van praktische tips die u direct kunt toepassen
  • Uw conversie een boost wilt geven

 

Let op:

  • Deze masterclass is alleen voor e-commercemanagers, CEO's, CMO's en marketeers die werken bij retailers, merkfabrikanten en/of groothandels
  • De masterclass wordt gegeven in het Nederlands

 


Programma op 9 mei


10.15 - 10.45 uur   Inloop
10.45 - 11.00 uur   Opening
11.00 - 11.45 uur   Haal meer rendement uit uw conversie-optimalisatieprogramma
11.45 - 12.30 uur   Sitespeed: geen tijd te verliezen
12.30 - 13.15 uur   Gezonde lunch
13.15 - 14.00 uur   Verbeter uw conversie en gebruikerservaring dankzij usability-onderzoek
14.00 - 14.45 uur   Data & psychologie: zo verdubbelt u uw conversie op mobiel
14.45 - 15.00 uur   Afsluiting

Locatie

Van Nelleweg 1
3044 BC Rotterdam


Sprekers

Haal meer rendement uit uw conversie-optimalistaieprogramma

Bent u al aan de slag met conversie-optimalisatie, maar wilt u meer inzichten, meer A/B-testen, meer resultaat of een groter en effectiever team dat dit binnen uw organisatie realiseert? In deze sessie vertelt Wouter u aan de hand van diverse voorbeelden, cases en tips hoe u uw organisatie naar een hoger CRO-volwassenheidsniveau helpt.

 

Wouter Wensing_site2Wouter Wensing, Team Lead CRO & Webanalytics

Wouter Wensing is Team Lead Conversion & Webanalytics bij ISM eCompany.  Daar is hij consultant en aanvoerder van een enthousiast team CRO-specialisten en houdt hij zich bezig met het uitzetten van - en adviseren van het volledige conversie-optimalisatietrajecvoor o.a. Kwantum, Hunkemöller en Lucardi.

 

 

 

 



Sitespeed: geen tijd te verliezen

Het grootste obstakel dat consumenten ervaren met hun bezoek aan webshop via hun mobiele apparaten is langzame pagina’s. Maar liefst 53 procent van de bezoekers verlaat een webshop met een laadtijd langer dan 3 seconden. De meeste webshops redden deze maximale laadtijd niet en missen dus veel omzet.

 

Patty Bastiaansen_site.jpgPatty Bastiaansen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie Consultant

Patty Bastiaansen werkt als Webanalytics & Conversie-optimalisatie Consultant bij ISM eCompany. Haar passie voor conversie-optimalisatie is begonnen bij Bomont en Bax-shop. Als online marketeer en later conversiespecialist houdt zij zich bezig met het analyseren van bezoekersgedrag en op basis hiervan kansen te ontdekken die bijdragen aan de optimalisatie van het rendement van de webshop.

In 2017 switchte Patty van klant- naar de bureauzijde. Ze adviseert klanten als Hunkemöller, Zinzi en Omoda over hoe zij meer omzet uit hun webshop kunnen halen (ook al Hunkemoller?)

 

 

Verbeter uw conversie en gebruikerservaring dankzij usability-onderzoek

Als u écht wilt weten waar uw bezoekers vastlopen en waarom, dan is een gedegen usability-onderzoek onmisbaar! Danny, Usability expert bij ISM eCompany, vertelt over de aanpak van ISM's usability lab, deelt waardevolle inzichten en laat aan de hand van veel voorbeelden zien hoe u inzichten vertaalt naar praktische oplossingen.
 
Dnany Loeffen_siteDanny Loeffen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie Consultant
 
Danny is specialist op het gebied van onder andere uit het uitzetten van - en adviseren op het gebied van full-service conversie-optimalisatie trajecten. Ten grondslag hieraan ligt het volledig doormeten van bezoekersgedrag (Google Analytics & Google Tag Manager), diepgaande data-analyses, onsite klantfeedback, gebruikersonderzoeken, heatmapping en een bak aan ervaring. Dit alles draagt bij aan gefundeerde hypothesen ten behoeve van A/B-testen of direct doorvoeren van verbeteringen op het gebied van usability en persuasion.
 
 
 
 
 
Data & psychologie: zo verdubbelt u uw conversie op mobiel

U bent ervan overtuigd dat uw mobiele webshop de beste is. Maar hoe overtuigt u uw bezoekers hiervan met ‘slechts’ wat beeld en tekst? Het antwoord op deze vraag ligt in de principes van consumentenpsychologie. Deze principes zijn gebaseerd op vele psychologische onderzoeken om bezoekers (online) te overtuigen. Waarom deze verleidingstechnieken zo goed werken en hoe u ze kunt toepassen op uw eigen mobiele webshop,  legt conversie-optimalisatie specialist Wouter u aan de hand van heel veel praktijkvoorbeelden haarfijn uit.  

Wouter Wensing_site2