De e-commercebenchmark voor modewebwinkels Q2 2016

Wat is een goed conversiepercentage voor uw modewebwinkel?

benchmark_mode_q2_2016.jpgUit de ThuiswinkelMarktMonitor Q2 van 2016 blijkt dat 21 procent van alle Nederlanders in Q2 2016 één of meerdere online aankopen binnen de categorie "kleding'" heeft gedaan. Dezelfde periode in 2015 was dit nog 16 procent. Online mode shoppen wordt dus steeds populairder. 

 

Trends in de online modebranche

Maar Nederlandse (online) moderetailers en brands krijgen steeds meer concurrentie vanuit het buitenland. Ons doel is daarom om de Nederlandse e-commercebranche te professionaliseren. Met hulp van deze benchmark voor modewebwinkels beogen we hierbij een bijdrage aan te leveren. U krijgt inzicht in de exacte gegevens van online winkelgedrag in Nederlandse modewebwinkels.  

 

Wat leest u in de e-commercebenchmark voor modewebwinkels Q2 2016? 

rondje1.png
Conversiepercentages

rondje2.png
Uitvalpercentages in het bestelproces

rondje3.png
Gemiddelde orderwaarde

rondje4.png


Naar verhouding de webshopbezoeken per apparaat

rondje5.png


Naar verhouding de transacties per apparaat