Masterclass SEO op 26 oktober

26 oktober 2017 | Van Nelle Fabriek te Rotterdam

SEO - Internet Concept Magnifying Glass with SEO and Growth Chart Icon on Old Paper with Red Vertical Line Background..jpegSEO voor webshops is net iets anders dan voor websites. Het proces, de techniek, de topnavigatie, on-page SEO, lokale zoekresultaten: al deze onderwerpen zijn van belang bij SEO voor webshops en worden behandeld in deze masterclass. De masterclass zit vol praktische tips en voorbeelden. We sluiten af met een SEO-roast, waarin we webshops volledig onder de loep nemen voor SEO. 

 

 

SEO-roast

Na afloop van de masterclass SEO nemen zes SEO-specialisten plaats achter hun laptops. In tweetallen analyseren de SEO-specalisten uw webshop. Wat kunt u verwachten:

  • Praktische verbetertips en inzicht hoe u scoort op de belangrijkste onderdelen van SEO
  • 20 minuten scan van uw webshop
  • Let op: wilt u zeker zijn van een SEO-scan? Stuur een e-mail naar events@ism.nl 

Geef ismemarketing@gmail.com van te voren toegang tot Google Analytics (alleen-lezen rechten zijn voldoende). Zo kunnen de SEO-specialisten u voorzien van het meest volledige advies.

 

Na de masterclass:

  • Weet u wat het belang is van on-page SEO
  • Weet u hoe u vanuit SEO een webshop goed kunt optimaliseren
  • Weet u hoe belangrijk topnavigatie kan zijn voor uw webshop
  • Weet u hoe u bepaalt of lokale SEO interessant is voor u
  • Weet u waar u op moet letten bij het inrichten van Google mijn bedrijf

 

Deze masterclass is perfect als u:

  • Werkzaam bent bij een (online) retailer of merk
  • Meer wilt weten over lokale zoekresultaten
  • Aan de slag wilt met topnavigatie
  • Houdt van praktische tips die u direct kunt toepassen

Let op:

  • Deze masterclass is alleen voor e-commercemanagers, CEO's, CMO's, SEO-specialisten en marketeers die werken bij een B2C-retailer of B2C-merk. 
  • Alle sessies worden gegeven in het Nederlands. 

Programma op 26 oktober 

10.45-11.00 Introductie
11.00-11.45 SEO in uw DNA - wat moeten e-commerce bedrijven doen om de Champions League te winnen?
11.45-12.30 On-page SEO voor e-commerce
12.30-13.15 Gezonde lunch
13.15-13.45 Vinden wat u zoekt - hoe kom u tot de perfecte topnavigatie voor UX en SEO

13.45-14.30 Hoe rankt u op positie #1 in de lokale zoekresultaten                        
14.45-15.45 De SEO-roast: hoe scoort uw webshop? 

 

Locatie

Van Nelleweg 1
3044 BC Rotterdam


Sprekers

Seo in uw DNA - wat moeten e-commerce bedrijven doen om de Champions League te winnen?

Kees Beckeringh Team Lead SEO.png
Kees Beckeringh, Team Lead SEO
11.00 - 11.45 uur. Na 7 jaar gewerkt te hebben als SEO-consultant heeft Kees zowel successen als nederlagen meegemaakt. Tijdens deze presentatie deelt hij zijn ervaringen en geeft hij zijn strategische visie op SEO die bedrijven helpt om hun eigen organisatie en processen te verbeteren. De kernvraag die hij beantwoordt: wat heeft uw bedrijf nodig om te slagen met SEO in 2017?
 
Kees is sinds 2014 werkzaam bij ISM eCompany, hij is gespecialiseerd in SEO voor e-commerce. Behalve het managen van ons SEO-team werkt hij onder andere voor Open32, Heuts, Lucardi, Duifhuizen en Casa Shops. 
 
 
On-page SEO voor e-commerce
 
Jens_site.pngJens Olsthoorn, SEO Consultant
11.45 - 12.30 uur. Hoe optimaliseert u een webshop op de onderdelen content en techniek? Jens geeft u het antwoord aan de hand van een handig stappenplan. Door het blootleggen van obstakels wordt duidelijk hoe u een goede webshop voor SEO neerzet. Daarnaast leert Jens u wat het belang is van on-page SEO en komt u te weten hoe u vanuit SEO een goede e-commerce website kunt optimaliseren.
 
Jens is gespecialiseerd in e-commerce SEO met focus op on-page optimalisatie (content en techniek). Voor klanten als Handyman, Condoom-Anoniem en Tuincentrum.nl is hij verantwoordelijk voor de organische groei. 
 
 
Vinden wat u zoekt - hoe komt u tot de perfecte topnavigatie voor UX en SEO
 
Thomas_sitebw.pngThomas Wolters, SEO Consultant
13.15 - 13.45 uur. De topnavigatie heeft meer waarde voor uw webshop dan u misschien verwacht. Het heeft invloed op de gebruiksvriendelijkheid en op SEO. Na deze sessie weet u hoe u beide onderdelen combineert om tot de ideale topnavigatie te komen.
 
Thomas is als SEO Consultant gespecialiseerd in topnavigatie. Hij werkt onder andere voor Belloya, Kookwinkel, Simon LĂ©velt, Vingino, Ranzijn en Zinzi.
 
 
 
 
Hoe rankt u op positie #1 in de lokale zoekresultaten?
 
Mark_site.pngMark Trieling, SEO Consultant
13.45 - 14.30 uur. Google toont zoekresultaten steeds vaker op basis van locatie. Denk aan een Google Maps-vermelding in de algemene zoekopdrachten. Als u fysieke winkels heeft kunt u hier slim mee omgaan. Mark legt uit welke aanpassingen u in de webshop moet doorvoeren om hoog in de lokale zoekresultaten van Google te ranken. 
 
Mark is specialist in het het optimaliseren van webshops om beter vindbaar te worden in de zoekresultaten (SEO). Hij doet dit onder andere voor ADAM Brandstore, UV-fashions en Primera.