Masterclass SEO op 11 mei

11 mei 2017 | Van Nelle Fabriek te Rotterdam

SEO - Internet Concept Magnifying Glass with SEO and Growth Chart Icon on Old Paper with Red Vertical Line Background..jpegSEO voor webshops is net iets anders dan voor websites. Het proces, de techniek, de topnavigatie, on-page SEO, content, lokale zoekresultaten: al deze onderwerpen zijn van belang bij SEO voor webshops en wordt behandeld in deze masterclass.  De masterclass zit vol praktische tips en voorbeelden.  

 

 

Na de masterclass:

  • Weet u wat het belang is van on-page SEO
  • Weet u hoe u vanuit SEO een webshop goed kunt optimaliseren
  • Weet u hoe belangrijk topnavigatie kan zijn voor uw webshop
  • Weet u hoe u bepaalt of lokale SEO interessant is voor u
  • Weet u waar u op moet letten bij het inrichten van Google mijn bedrijf

 

Deze masterclass is perfect als u:

  • Werkzaam bent bij een (online) retailer of merk
  • Meer wilt weten over lokale zoekresultaten
  • Aan de slag wilt met topnavigatie
  • Houdt van praktische tips die u direct kunt toepassen

Let op:

  • Deze masterclass is alleen voor e-commercemanagers, CEO's, CMO's, SEO-specialisten en marketeers die werken bij een B2C-retailer of B2C-merk. 
  • Alle sessies worden gegeven in het Nederlands. 

Programma op 11 mei 

10.45-11.00 Introductie
11.00-11.45 SEO in uw DNA - wat moeten e-commerce bedrijven doen om de Champions League te winnen?
11.45-12.30 On-page SEO voor e-commerce
12.30-13.15 Gezonde lunch
13.15-13.45 Vinden wat u zoekt - hoe kom u tot de perfecte topnavigatie voor UX en SEO

13.45-14.15 U vraagt, wij draaien - Zo zet u in 3 stappen een pakkende contentstrategie neer                           14.15-15.00 
Hoe rankt u op positie #1 in de lokale zoekresultaten


Locatie

Van Nelleweg 1
3044 BC Rotterdam


Sprekers

Seo in uw DNA - wat moeten e-commerce bedrijven doen om de Champions League te winnen?

Kees Beckeringh Team Lead SEO.png
Kees Beckeringh, Team Lead SEO
11.00 - 11.45 uur. Na 7 jaar gewerkt te hebben als SEO-consultant heeft Kees zowel successen als nederlagen meegemaakt. Tijdens deze presentatie deelt hij zijn ervaringen en geeft hij zijn strategische visie op SEO, die bedrijven helpt om hun eigen organisatie en processen te verbeteren. De kernvraag die hij beantwoord: wat heeft uw bedrijf nodig om te slagen met SEO in 2017?
 
Kees is sinds 2014 werkzaam bij ISM eCompany, hij is gespecialiseerd in SEO voor e-commerce. Behalve het managen van ons SEO-team werkt hij onder andere voor Open32, Heuts, Lucardi, Duifhuizen en Casa Shops. 
 
 
On-page SEO voor e-commerce
 
Jens_site.pngJens Olsthoorn, SEO Consultant
11.45 - 12.30 uur. Hoe optimaliseert u een webshop op de onderdelen content en techniek? Jens geeft u het antwoord aan de hand van een handig stappenplan. Door het blootleggen van obstakels wordt duidelijk hoe u een goede webshop voor SEO neerzet. Daarnaast leert Jens u wat het belang is van on-page SEO en komt u te weten hoe u vanuit SEO een goede e-commerce website kunt optimaliseren.
 
Jens is gespecialiseerd in e-commerce SEO met focus op on-page optimalisatie (content en techniek). Voor klanten als Handyman, Condoom-Anoniem en Tuincentrum.nl is hij verantwoordelijk voor de organische groei. 
 
 
Vinden wat u zoekt - hoe komt u tot de perfecte topnavigatie voor UX en SEO
 
Thomas_sitebw.pngThomas Wolters, SEO Consultant
13.15 - 13.45 uur. De topnavigatie heeft meer waarde voor uw webshop dan u misschien verwacht. Zo kan de topnavigatie niet alleen veel invloed hebben op de gebruiksvriendelijkheid van uw webshop, maar zijn er ook elementen aan verbonden die veel waarde hebben voor SEO. Combineer beide werelden en kom tot de ideale topnavigatie. Tijdens deze masterclass leert Thomas u hoe belangrijk topnavigatie kan zijn voor uw webshop. En geeft hij tips om de gebruiksvriendelijkheid en SEO waarde van je topnavigatie te verbeteren.
 
Thomas is als SEO Consultant gespecialiseerd in topnavigatie. Hij werkt onder andere voor Belloya, Kookwinkel, Simon Lévelt, Vingino, Ranzijn en Zinzi.
 
 
 U vraagt, wij draaien - Zo zet u in 3 stappen een pakkende contentstrategie neer  
 
Felice_bw.pngFelice Bok, SEO Consultant
13.45 - 14.15 uur Een goede contentstrategie straalt expertise uit en is van toegevoegde waarde voor uw doelgroep. Maar hoe maak je content waar iemand op zit te wachten? Een kijkje in de keuken van een SEO-consultant. In deze sessie legt Felice haarfijn uit hoe u de interesses van uw doelgroep achterhaalt, en deze kennis vervolgens optimaal in kunt zetten voor het ontwikkelen van een contentstrategie. Ook het uitkiezen van de juiste KPI’s komt hierbij aan bod.

Felice is SEO Consultant met een passie voor het ontwikkelen van creatieve contentstrategieën en landingspagina’s. Deze dankbare taak verrichtte zij voor onder meer voor klanten als Condoom Anoniem, Roobol en Lucardi.
 
 
Hoe rankt u op positie #1 in de lokale zoekresultaten?
 
Mark_site.pngMark Trieling, SEO Consultant
14.15 - 15.00 uur. De zoekresultaten van Google worden steeds relevanter voor de bezoeker. Concreet betekent dat de zoekresultaten steeds vaker op basis van locatie wordt ingedeeld. Daarom zien we steeds vaker Google Maps- en Google Mijn Bedrijf-vermeldingen in de algemene zoekopdrachten. Tijdens deze sessie wordt het duidelijk hoe u hier als (online) retailer met fysieke winkels op in kan spelen. 
Tijdens zijn sessie legt Mark uit voor welke (online) retailers het optimaliseren voor de lokale zoekresultaten interessant is en welke aanpassingen u in de webshop moet doorvoeren om hoog in de zoekresultaten van Google te ranken. 
 
Mark is specialist in het het optimaliseren van webshops om beter vindbaar te worden in de zoekresultaten (SEO). Hij doet dit onder andere voor ADAM Brandstore, UV-fashions en Primera.