Masterclass e-mailmarketing op 13 april 

13 april 2017 | Van Nelle Fabriek te Rotterdam

email analytics static.png

Personalisatie, marketing automation, segmentatie, geïntegreerde marketing: iedereen weet dat het in theorie werkt, maar hoe past u het succesvol toe? Daar gaat deze gratis masterclass over. 

Hoge ROI met e-mailmarketing

U behaalt niet een absurd hoge ROI' en een hoog conversieratio met e-mailmarketing door het sturen van twee algemene nieuwsbrieven per week die u ook nog handmatig (dus niet datagedreven) vult met content. Gepersonaliseerde nieuwsbrieven die op het juiste moment in de customer journey worden verstuurd wel. Denk aan een e-mailmarketingcampagne voor een verlaten winkelmand zodat de klant zijn bestelling afmaakt in de webshop. Of laat de inhoud van de verlaten winkelmand zien in een advertentie op Facebook. Of stuur herinneringen voor producten waarvan u weet dat de klant binnenkort zonder zit en weer opnieuw moet kopen.  Dit soort campagnes zorgen voor een hoog conversiepercentage en laag uitschrijfpercentage. Hoe krijgt u dit voor elkaar? 

Na de masterclass:

  • Weet u hoe u segmentatie toepast in uw e-mailmarketingcampagnes 
  • Is personalisatie eenvoudig voor u
  • Kunt u uw activiteiten van e-mailmarketing en social media succesvol met elkaar combineren
  • Weet u wat u vooral niet moet doen als het gaat om marketing automation
  • Weet u hoe u campagnes voor marketing automation inzet

In de masterclass hoort u hoe u meer omzet haalt uit uw bestaande e-maildatabase, hoe social media uw e-mailmarketingactiviteiten versterken, en weet hoe u zorgt voor meer rendement uit marketing automation. Wat is uw volgende stap om top prestaties van e-mailmarketing te behalen? Na de masterclass heeft u het antwoord op deze vraag. 

 

Deze masterclass is perfect als u:

  • Werkzaam bent bij een (online) retailer of merk
  • E-mailmarketing naar een hoger niveau wilt brengen
  • Aan de slag wilt met conversieverhogende campagnes
  • Houdt van praktische tips die u direct kunt toepassen
  • Meer omzet uit e-mailmarketing wilt behalen

Let op:

  • Deze masterclass is alleen voor e-commercemanagers, CEO's, CMO's, conversiespecialisten en marketeers die werken voor een B2C-retailer of B2C-merk. 
  • Alle sessies worden gegeven in het Nederlands. Alleen de sessie van Dotmailer wordt gegeven in het Engels.

 


Programma op 13 april 

10.45 - 11.00 Introductie
11.00 - 11.45 Meer omzet uit uw bestaande e-maildatabase door personalisatie en segmentatie
11.45 - 12.30 Hitting the Mark: e-commerce en e-mailtrends van VK & VS
12.30 - 13.15 Gezonde lunch
13.15 - 14.00 Partner in succes van e-mailmarketing: social media advertising
14.00 - 14.45 Maximaal rendement uit marketing automation, zo doet u het! Van strategie tot uitvoering 


Locatie

Van Nelleweg 1
3044 BC Rotterdam


Sprekers

Meer omzet uit uw bestaande e-maildatabase door personalisatie en segmentatieJerrel Zwartbol.png

Jerrel Zwartbol, E-mailmarketing Consultant bij ISM eCompany  
11.00 - 11.45 uur. Het is algemeen bekend: relevante e-mailmarketing zorgt voor meer omzet. Toch blijkt vaak dat er maar één generieke e-mail naar de gehele database wordt verstuurd. Die generieke e-mail is daardoor eigenlijk voor niemand echt interessant. Daardoor blijft een hoog doorklikratio naar uw webshop en een hoge ROI uit. Een gemiste omzetkans!

Ga aan de slag met segmenteren en personalisatie. Jerrel legt u uit hoe u dit succesvol toepast in uw campagnes. Het gevolg: omzetstijging en klanten die beter worden bediend.

Hitting the Mark: e-commerce en e-mailtrends van VK & VS
Stephen Cohen - Dotmailer.png
Stephen Cohen, Senior E-commerce Consultant bij Dotmailer 
11.45 - 12.30 uur. 
Dotmailer is in het Verenigd Koninkrijk de grootste aanbieder van marketing automation voor e-mail. Elk jaar publiceren ze een benchmark (genaamd Hitting the Mark) met daarin marketing best practices en e-commerce trends. Stephen licht alles toe met inspiratievolle voorbeelden van grote (online) retailers in de VK en US.
 
Na afloop weet u welke retailers de toon geven in e-mailmarketing en e-commerce, begrijpt u exact de uitwerking van marketingtrends in e-mailmarketing, hoe retailers multichannel-aanpak adopteren om te voldoen aan consumentenbehoeften en heeft u genoeg inspiratie om de volgende dag direct in te zetten.   
 
Een succesvolle integratie tussen e-mailmarketing en social media advertising
Marissa.png
 
Marissa Koolwijk, Social Media Advertising Consultant bij ISM eCompany
13.15 - 14.00 uur. Het integreren van e-mail en social media levert voordelen op voor beide kanalen. Denk aan het uitwisselen van data zodat de campagnes via beide kanalen beter worden en daardoor meer leads generen. Toch passen weinig (online) retailers of merken dit toe.
 
Als u wel uw e-maildatabase wilt laten groeien en Facebook-advertenties wilt die opvallen, relevant zijn en resultaten opleveren, dan is deze sessie van Marissa een must om te volgen.   
 
 

Maximaal rendement uit e-mailmarketing automation, zo doet u het! Van strategie tot uitvoering 
Patrick van Wattum - rood - rechts 2.png

Patrick van Wattum, Senior E-mailmarketing Consultant bij ISM eCompany
14.00 - 14.45 uur.
 Eén van de meest besproken ontwikkelingen is marketing automation: automatisch het juiste bericht, op het juiste moment naar de juiste persoon. Wie deze ontwikkeling adopteert ziet hogere conversieratio's.

Het is eenvoudiger dan u denkt! Waarom begint u niet vandaag? Patrick geeft in zijn sessie praktische informatie over het opzetten van een concrete strategie, inclusief tips en best practises zodat u direct aan de slag kunt.