Hoe realiseert u meer digitale omzet met een gelijkblijvend aantal bezoekers?

Lees het bluepaper van de expertgroep revenue optimization 


Steeds meer retailers ontdekken de kracht van een webshop, waardoor niet alleen het aantal webshops ieder jaar toeneemt, maar ook de concurrentie steeds steviger wordt. Ook buitenlandse webshops winnen steeds meer terrein. Het leidt ertoe dat het trekken van nieuwe bezoekers voor (online) retailers moeilijker en duurder wordt. 

Conversie-optimalisatie wordt hierdoor steeds belangrijker voor retailers om op te nemen in de online strategie. De vraag doe u hierbij moet stellen: hoe realiseert u meer digitale omzet met een gelijkblijvend aantal bezoekers? De onderzoeksgroep Revenue Optimization van ShoppingTomorrow onderzocht deze vraag. 

Wat leest u in de bluepaper?

rondje1.png
Waarom conversie-optimalisatie essentieel is 

rondje2.png
Welke competenties uw organisatie nodig heeft

rondje3.png
Model om te bepalen hoe ver u bent met conversie-optimalisatie en hoe u kunt verder groeien

rondje4.png


Hoe u het conversie-optimalisatieproces inricht

rondje5.png

Wat de status van conversie-optimalisatie is in Nederland

rondje6.png

Toekomstvisie van conversie-optimalisatie in 2020 

 

Wat is ShoppingTomorrow?

ShoppingTomorrow is een onderzoeksprogramma van Thuiswinkel Waarborg. Het doel is om het Nederlandse bedrijven voor te bereiden op de uitdagingen van de nabije toekomst. Onderdeel van het onderzoeksprogramma was de expertgroep revenue optimization, waar Jurjen Jongejan, onze Online Marketing Director, voorzitter van was.